ضایعه فقدان زنده یاد هاشمی رفسنجانی یا غم پرپرشدن قهرمانان آتش نشان حادثه پلاسکو؟
ضایعه فقدان زنده یاد هاشمی رفسنجانی یا غم پرپرشدن قهرمانان آتش نشان حادثه پلاسکو؟
24 اسفند 1395 ساعت 20:56 | بازديد : 772 | نويسنده : | ( نظرات )

ضایعه فقدان زنده یاد هاشمی رفسنجانی یا غم

پرپرشدن قهرمانان آتش نشان حادثه پلاسکو؟

محمد صفاجو

آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از پشتوانه های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، شامگاه روز یکشنبه نوزدهم دی‌ماه به دلیل عارضه قلبی به بیمارستان شهدای تجریش منتقل و دار فانی را وداع و دوستدارانش را داغدار نمود. درگذشت این یار دیرین بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و یار و پیرو همیشگی مقام معظم رهبری ، ضایعه ای غم انگیز و داغی بزرگ بر قلوب دوستداران آن روحانی همیشه در صحنه بود و چه خوب رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن شخصیت بارز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تجلیل فرمودند (انّا لله و انّا الیه راجعون
با دریغ و تأسف خبر درگذشت ناگهانی رفیق دیرین، و همسنگر و همگام دوران مبارزات نهضت اسلامی، و همکار نزدیک سالهای متمادی در عهد جمهوری اسلامی جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی را دریافت کردم. فقدان همرزم و همگامی که سابقه‌ی همکاری و آغاز همدلی و همکاری با وی به پنجاه و نه سال تمام می‌رسد، سخت و جانکاه است. چه دشواریها و تنگناها که در این دهها سال بر ما گذشت و چه همفکریها و همدلیها که در برهه‌های زیادی ما را با یکدیگر در راهی مشترک به تلاش و تحمل و خطرپذیری کشانید. هوش وافر و صمیمیت کم‌نظیر او در آن سالها، تکیه‌گاه مطمئنی برای همه‌ی کسانی که با وی همکار بودند به ویژه برای اینجانب به شمار می‌آمد. اختلاف نظرها و اجتهادهای متفاوت در برهه‌هائی از این دوران طولانی هرگز نتوانست پیوند رفاقتی را که سرآغاز آن در بین‌الحرمین کربلای معلّی بود به کلی بگسلد و وسوسه‌ی خناسانی که در سالهای اخیر با شدّت و جدیت در پی بهره‌برداری از این تفاوتهای نظری بودند، نتوانست در محبت شخصی عمیق او نسبت به این حقیر خلل وارد آورد.او نمونه‌ی کم‌نظیری از نسل اوّل مبارزان ضد ستم‌شاهی و از رنج‌دیدگان این راه پرخطر و پرافتخار بود.سال‌ها زندان و تحمل شکنجه‌های ساواک و مقاومت در برابر این همه و آنگاه مسئولیتهای خطیر در دفاع مقدس و ریاست مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان و غیره، برگهای درخشان زندگی پر فراز و نشیب این مبارز قدیمی است.با فقدان هاشمی اینجانب هیچ شخصیت دیگری را نمی‌شناسم که تجربه‌ای مشترک و چنین درازمدت را با او در نشیب و فرازهای این دوران تاریخ‌ساز به یاد داشته باشم.اکنون این مبارز کهنسال در محضر محاسبه‌ی الهی با پرونده‌ئی مشحون از تلاش و فعالیت گوناگون قرار دارد، و این سرنوشت همه‌ی ما مسئولان جمهوری اسلامی است.غفران و رحمت و عفو الهی را برای وی از صمیم قلب تمنا میکنم و به همسر گرامی و فرزندان و برادران و دیگر بازماندگان ایشان تسلیت عرض میکنم.غفرالله لنا و له.آن زمانی که انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری حضرت امام (ره) در حال شکل گیری بود و می رفت تا نهضت اسلامی به ثمر نشیند رشادتها و فداکاریهای آن یار دیرین حضرت امام راحل همیشه مایه یاس و ناامیدی رژیم پهلوی بود و تحمل سالها حبس در زندان ساواک و شکنجه و هزاران مصیبت نتوانست این مبارز خستگی ناپذیر را از پای در آورد و با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران ، زنده یاد آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از ستونهای تاثیر گذار این نظام درآمده و همیشه مورد اعتماد و اطمینان حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار فقید نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود .

شجاعتهای این مبارز نستوه در دوران دفاع مقدس در جبهه های حق علیه باطل نقش تاثیر گذار و ارزنده ای در هدایت رزمندگان اسلام بر عهده داشت . مسئولیتهای شایسته مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از انقلاب اسلامی نیز هر کدام به نوبه خود در آینده این کشور و پیشرفت ایران اسلامی اثرات خوب و ماندگاری از خود بر جای گذاشت و توانست آن زمانی که عهده دار منصب ریاست جمهوری بود با پرداختن به طرحهای بزرگ عمرانی و سازندگی در کشور، به خود لقب سازندگی کشور را گرفته و برای همیشه در قلوب مردمان ایران زمین ماندگار شود . گرچه آن مجاهد خستگی ناپذیر رحل از این دنیای فانی بر بست اما تجلیل و حضور گسترده مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی در مراسم تشییع و به خاک سپاری این شخصیت برجسته میهن عزیزمان ایران اسلامی و تجلیل ویژه مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای نشان داد که هاشمی همیشه زنده است و طبق فرمایش حضرت امام (ره) هاشمی زنده است چون نهضت زنده است . ماهم درود و رحمت می فرستیم به روح پرفتوه آن انقلابی والا مقام .

اما چند روز پس از ارتحال زنده یاد هاشمی رفسنجانی مردم ایران اسلامی شاهد رویدادی تخ و غیر قابل باور شدند رویدادی که کل جهان از آن خبر دار شده و دلاورمردیهای آتش نشانان قهرمان ایران اسلامی را مورد تحسین قرار داد. حادثه آتش سوزی در ساختمان پلاسکو از جمله حوادثی بود که وقوع آتش سوزی در یک ساختمان 17 طبقه که بیش از 50 سال از عمرآن می گذشت کشور را در بهت و حیرت فرو برد اما این آتش نشانان قهرمان و فداکار بودند که باز هم مثل همیشه افتخار آفرینی کرده و با گذشتن از جان شیرین خود ،نگذاشتند مردم عزیز کشورمان شاهد تلفات انسانی گسترده در این ساختمان باشند و چه خوب مقام معظم رهبری از این عزیزان تجلیل کرده و خطاب به ملت ایران و خانواده های داغدار آنها بیان فرمودند : حادثه­‌ی دردناک آتش­‌سوزی و فروریختگی ساختمان در مرکز شهر مایه­ اندوه و تأسف و نگرانی عمیق اینجانب است. شهامت و فداکاری آتش­‌نشانانی که در عملیات نجات مردم، خود دچار حادثه­‌ی خطیر شده و در حال فداکاری متعهدانه به امتحانی دشوار گرفتار آمده­‌اند، دل را از تحسین و تمجید و نیز از نگرانی و اندوه، آکنده می سازد.در حال حاضر همه­‌ی تلاشها باید برای نجات جان گرفتارشدگان جهت­‌دهی شود. رسیدگی به علل حادثه مسأله­‌ی بعدی است.از همه مسئولان می خواهم همانگونه که در این چند ساعت، تلاش کرده­‌اند کار مجاهدانه­‌ی خود را ادامه دهند و وظیفه­‌ی فوری را بر هر حرف و حدیثی مقدم بدارند.یا در پیام اخیرشان فرمودند:اکنون پس از شبها و روزهای تلخ نگرانی و کاوش، نوبت آن است که یاد فداکاری با شکوه و مظلومانه‌ی آتش‌نشانان مؤمن و شجاع ملت ایران ثبت و بزرگ داشته شود و مردانی را که حقاً باید قهرمانان کم‌ادّعا و با اخلاص نامیده شوند همگان بشناسند و درس آنان را در خاطر نگه دارند.
این جوانمردان برای نجات جان و مال هم‌میهنان خود، با شهامتی شگفت‌انگیز به درون آتش و آوار رفتند و جان خود را در خطر نهادند و خود را فدا کردند. آنان یک بار دیگر خاطرات فداکاریهای دوران دفاع مقدس را زنده کردند و نشان دادند که ایرانی مؤمن آنجا که پای خطرپذیری برای ادای وظیفه در میان است عزمی راسخ و شجاعتی مثال‌زدنی را تجسّم می‌بخشد و در راه خدا متاع جان را بی‌چند و چون عرضه میکند. خانواده‌های داغدار و همه‌ی ملت ایران به این عزم و شهامت برخاسته از ایمان ببالند و صاحبنظران، این پدیده را در تحلیلها و محاسبات خود درباره‌ی ایران و ایرانی مؤمن به حساب آورند. این حادثه از سوئی غم‌انگیز و از سوئی افتخارآمیز است. اینها شهیدان راه خدمت دشوار و انجام وظیفه‌ی پر خطرند و هرگز فراموش نخواهند شد ان‌شاء الله.اینجانب در غم آن عزیزان و دیگر جان‌باختگان حادثه‌ی پلاسکو با خانواده‌ها و بازماندگان آنان شریکم و از خداوند متعال برای آنان رحمت الهی و برای اینان صبر و اجر مسألت میکنم.همچنین از دستگاهها و افرادی که در این ده شبانه‌روز تلخ با همه‌ی توان برای نجات جان آتش‌نشانان و گرفتارشدگان، کوه سنگینی از کار و تلاش و همت و نگرانی را بر دوش کشیدند و با همکاری و صمیمیّت، کاری بزرگ را به پایان رساندند تشکر میکنم و پاداش الهی را برای آنان میطلبم.

این پیام ها نشان می دهد که واقعا آتش نشانان فداکار میهن عزیزمان ، متعهدانه به جنگ آتش رفتند وبا نثار جان شیرین خود توانستند میزان آمار و تلفات انسانی در این حادثه را کاهش دهند . شایسته ترین درودها نثار انسانهایی باد که واقعا و عاشقانه جنگیدند و هرگز اجازه ندادند که آتش به جان مردم بیفتد این قهرمانان فداکار آنهایی بودند که همانندشان در طول هشت سال در جبهات حق علیه باطل جانانه جنگیدند و نگذاشتند دشمنان تا دندان مسلح به خاک پاک ایران اسلامی دسترسی پیدا کنند و اینک بر ماست که راه و روش ایثارگران و متعهدانه چنین انسانهای فداکار و ایثارگر را همواره ادامه داده و همیشه زمان در کمک به هم نوعان خود ، رشادت و فداکاری را هرگز فراموش نکنیم . ان شاء ا... روحشان شاد و راهشان پررهرو باد.



|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0


مطالب مرتبط با اين پست
مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








بک لینک در 550 (وبلاگ و وبسایت) با اتوریتی بالا

منوي کاربري


عضو شويد


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نويسندگان
نظر سنجي

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تبلیغات متنی
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

دانلود اهنگ شاددانلود رمان عاشقانه بدون سانسور سیستم وبلاگدهیخرید هاست لینوکس طراحی چتروم در تبریزکانکس مسکونی ارزانثبت شرکت ارزان قیمت بیت کوئینسایت طراحیازاد طرح دانلود بازی بدون سانسور دانلود والپیپر عاشقانه جدید دانلود فیلم خارجیدانلود کلیپ خنده دار آشپزی ایرانیعکس نوشته های عاشقانه دانلود نرم افزار 2017 اطلاعات پزشکی پنل اس ام اس انجمن تفریحی حد و حدود دکوراسیون داخلی اداری مجله پوست و مو رابطه جنسی در دوران عقد سایت قرانی دانلود موزیک جدید عکس و بیوگرافی دانلود بازی انلاین دنا موو دانلود نرم افزار سایت سرگرمی تکناز شلوغ چت الوند وب فیلم ایرانی 96 تور اروپا ارزان مجله خودرو خارجی بازی اندروید رایگان دانلود اهنگ قدیمی دعای خوابدعا برای پولدار شدن خبرگزاری بورس دانلود اهنگ ایرانی دانلود عکس متن داربای کاسیو اخبار روز ایران و جهان سایت تفریحی و سرگرمی دانلود آهنگ جدید احسان خواجه امیری ضرب المثل های خنده دار دانلود بازی چند نفره اندروید قیمت انگشتر جواهر سایت ماشین خودرو برلیانس محصولات ورزشی دانلود کلیپ آموزش رقص دانلود نرم افزار تلگرام دانلود عکس عاشقانه اخبار سیاسی اس ام اس آرزوی سفر خوش آلاله چت مجله غزاله دانلود عکس اس ام اس تولد عاشقانه دانلود والپیپر اچ دی دانلود آزمون رشته ریاضی دانلود نرم افزار دوست دختر یابی دانلود نرم افزار حسابداری رایگان تعرفه طراحی چت روم پایگاه خبری دانلود کتاب آموزش سحر و جادو قیمت خط موبایل ثابت مدل مانتو تنگ و کوتاه نمونه سوالات تافل دعا ثمانین ایه دانلود کلیپ جنیفر لوپز مدل لباس پاکستانی سایت تفریحی سرگرمی سایت تفریحی سرگرمی دانلود موزیک ایرانی